PROPOSTA LLAR D’INFANTSSETMANA DEL 8 AL 13 DE JUNY |
Estimades
famílies!
La setmana del 8 al 13 de juny proposem diferents
propostes amb AIGUA. Experimentar i manipular l’aigua permet els nens i nenes
relacionar-se i comunicar-se amb el medi, a més de desenvolupar les percepcions
i sensacions del propi cos en contacte amb l’aigua: sec, mullat, calor, fred,
escumós, profund, etc.
RENTEM JOGUINES AMB AIGUA I SABÓ! |
Per tal que els infants puguin gaudir i donar ales
a la seva creativitat refrescant-se, proposem una activitat molt engrescadora!
Consisteix a crear un espai de joc aquàtic amb cubells o palanganes plenes
d’aigua amb la finalitat que els nens i nenes puguin rentar joguines i/o banyar
els seus ninos.
Material necessari:
- Cubells/palanganes
- Sabó
- Esponges
- Raspalls
- Gerra
- Gots
- Tovallola per eixugar
PINTEM AMB GLAÇONS! |
La següent proposta plàstica que proposem és pintar amb glaçons. És una
activitat molt refrescant que estimula la seva creativitat!
Es recomana
preparar-la el dia abans de posar-la en pràctica.
Què es necessita?
- Paper de mural o cartolina blanca
- Aigua
- Temperes de colors o colorant alimentari
- Pals de gelat
- Un plat
- Cubeta pel gel
Preparació:
1. Emplena la cubeta de gel amb aigua fins a la meitat.
2. A cada cubeta de gel introdueix un color i barreja l’aigua amb la tempera o colorant alimentari.
3. Introdueix la cubeta a la nevera aproximadament 30 min.
4. Posa un pal a cada color: Passats els 30 min l’aigua encara no està glaçada, per això podem introduir el pal sense problema i que es pugui mantenir dret sense ajuda.
5. Introdueix novament la cubeta a la nevera fins que els glaçons estiguin llestos.
6. Extreu els glaçons de la nevera just abans de realitzar l’activitat i posa’ls en un plat.
7. Oferir un paper de mural o una cartolina blanca i convida’ls a fer lliscar els glaçons de colors per sobre el paper.
OBSERVAR QUINS MATERIALS SUREN I QUINS NO |
Explorar quins materials floten i quins no és la
següent proposta. Consisteix a oferir els nens i nenes un ampli ventall de
materials diversos amb la finalitat que ells mateixos puguin vivenciar i
experimentar que succeeix quan s’introdueixen un determinat objecte dins
l’aigua.
Material necessari:
- Un recipient: preferiblement transparent perquè els infants puguin veure amb més claredat si l’objecte sura o no.
- Fruita
- Tela
- Paper
- Objectes: plàstic, alumini, fusta, suro, etc.
AIGUA AMB DIFERENTS TEMPERATURES |
Manipular els diferents estats de l’aigua (calent, tebi i glaçat) és la
finalitat de la següent proposta.
L’objectiu és que l’infant, lliurement, explori
els diferents estats de l’aigua amb el seu propi cos o amb els diferents
materials que se’ls ofereix.
- 3 safates o palanganes: En cada una de les safates s’ha d’introduir una temperatura diferent de l’estat de l’aigua.
- Aigua (calenta, tèbia i glaçons)
- Utensilis: culleres, gots, embuts, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada